Welkom op mijn Reisblog!

Hallo Familie/Vrienden/Kennissen,

Over 14 dagen (25aug2010)is het dan eindelijk zover.... dan hebben me ouders eindelijk 3 maand rust! Oftewel; over 2 week mag ik eindelijk voor 3 maand naar Zuid-Afrika! De tijd is voorbij gevlogen; het inschrijven voor de minor, het boeken van de tickets, de eerste bespreking, de boeking van het huisje, de afrikaanse en engelse lessen.... en dan is het nu zover. Nu kunnen we ons afrikaans daar bijna in praktijk gaan brengen (hoewel er nog wel een beetje geoefend moet worden!).

Ik ga met nog zes andere meiden (Corine, Marcella, Karlien, Jentje, Anneberthe en Henny : deze namen zullen jullie vast nog vaak gaan horen)van de Pabo naar Zuid-Afrika. Daar gaan we acht weken lesgeven op verschillende scholen. Zes week lang op blanke scholen in de stad pretoria en twee week lang op zwarte scholen in Wenda (ligt boven in Zuid-Afrika tegen de grens van Zimbabwe). Daarnaast zullen we nog colleges gaan volgen en hier en daar een bezoekje brengen. Ook houden we dan nog drie weken over om het land te gaan verkennen. Van deze drie week zullen we twee week in Kaapstad door gaan brengen. Hoe we de overige week nog door gaan brengen blijft nog even een verrassing...

Op deze blog zal ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden van onze gekke/leuke/amusante/gevaarlijke/bijzondere belevenissen en avonturen. Wil je hier graag van op de hoogte blijven meld je dan aan voor de mailinglist; dan krijg je automatisch een mailtje als ik een nieuw bericht heb geplaatst. Daarnaast vind ik het ook erg leuk als jullie af en toe een berichtje plaatsen; zo blijf ik ook op de hoogte van wat er in NL afspeelt en wat ik allemaal zal missen!!

Ik hoop dat jullie een beetje zullen genieten van de verhalen die ik zal schrijven. Ik zal er zeker van genieten als ik ze schrijf... en ik zal nog meer gaan genieten van de dingen die ik erin zal beschrijven ;)

Veel liefs, Jikkelien

Reacties

Reacties

Pa

Hoi Jikke,

Wat leuk, graag melden we ons aan. Een goede voorbereidingstijd gewenst.
Heb je ons nodig roep maar.

Pa

Joke Kisteman

Hoi Jikke,

Nog maar 2 weken!!
Het is wel ontzettend leuk om dit te gaan doen.
Vergeet niet om foto's op de blog te zetten.
Sterkte met de laatste voorbereidingen.

Joke

Nadine

He Jikke!
Whaaaaa spannend! Nu is het écht écht bijna zover! Leuk dat je hier je verhalen gaat plaatsen. Ik wens je een ontzettende gave tijd toe! God bless you!
Liefs Nadine

Mark

Hallo Jikke,
eindelijk rust aan de weidebuurt haha
nee grapje
veel plezier daar en maak de wereld een stuk wijzer.deal??

groeten Mark

Geralda

Haj Jikke!
Vandaag is het zover, spannendddd!
Uiteraard heb ik me aangemeld op je blog.
Ik wens je heel veel plezier & geniet ervan!
Liefs Geralda

Monique

Hey succes en veel plezier met z'n alles in Zuid-Afrika.

Mark D.

Hee Jikkelien!

Nu wel een echt berichtje van mij ;) Laat je even weten als je veilig bent aangekomen! haha, komt vast wel goed! Have fun & succes!

xxx Mark

PaMa

Hoi Jikke,

Gaat ie goed. Al veel gezien?
De groeten van Mees Euwijk. Zat op mijn training. Je was een erg gezellige juf zei hij.

Doei PAMA

Gerdien

Heejj!!
Ik ben benieuwd naar je eerste blog van Zuid afrikaanse bodem!!
Is het ook goed om te schrijven vanuit Peru? Want anders moet ik altijd zo ver weer terug vliegen en daar heb ik geen zin in!
Ik houd je in de gaten; ben benieuwd!!
Veel plezier! Het is echt zo super gaaf!!

Zuslief

Ha MON CHERIE,

ik had je nog een fijne reis gewenst via de sms, maar mijn smsjes aan jou kwamen niet uit mijn outbox..in proces to verzenden.

Dus hierbij! Hopelijk heb je wat aan je fotoboek ;-)

Liefde en veel knuffels

Hermienke

Caroline (van notariskantoor!)

Jikke,
Omdat je tijdens mijn vakantie bent weggegaan wil ik je nog heel veel succes en plezier wensen in Z.A.!!
Doe je best!!
Lfs, Caroline

Hermienke

Dank voor je lieve berichtje. Back in NLD en het regent ;-)..
Jij hebt daar wel internet? Hoe heb je het verder? Ga je lekker chillen, releaxen en ook mooie en bijzondere ervaringen opdoen?!! Geen vraag maar een EIS, cause ik weet niet wie het meer verdient dan jij.

Dikke kus

Hermienke

En ja.. ik sluit me bij Nadine aan.. Blessings..
Liefde

moeders!

Hee, Jikke, fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en veilig op de plek bent aangekomen en wat voor een huis....... Geniet ook daarvan! Het ga jullie goed!Adieu! xx Pa&Ma.

moeders

volgens mij is dit een en al vakantie vieren! sjonge, jonge, wat een leuke dingen lezen we en nu naar Kaapstad voor "de echte vakantie", 'k ben nu al benieuwd naar die belevenissen daar! Een fijne tijd daar, Adios!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!