VERY DANGEROUS!!

... Hij controleert nog even of ik echt wel goed aan hem vast zit en dan gaat de deur open... onder me zie ik huizen, weilanden en bergen aan me voorbij gaan... Me benen moeten nu het vliegtuig uit en ik klem ze onder aan het vliegtuig vast. Hoofd naar achter en voordat ik het weet ga ik met een snelheid van ongeveer 200km p/u naar beneden! Het is fantastisch en echt genieten, ik zie de aarde van 4,5 km hoogte steeds dichterop me af komen en dan na 35 seconden komt er een schok... de parachute is open gegaan.... Wat een ervaring, super! De adrenaline giert door me lijf... en ik kan niets anders doen dan genieten!

Genieten... dat is wat we afgelopen 3 maanden constant hebben gedaan...!!! Genieten van de mensen, de stage, de dingen die we hebben gedaan, het weer en van deze ene grote fantastische ervaring!!

We hebben afgelopen weken weer veel beleefd en gedaan. We hebben samen met een stel vrienden het krugerpark bezocht. Met 18 mensen in totaal hebben we daar heerlijk gekampeerd en ook in dat weekend de big five mogen spotten! (Dit is echt fantastisch omdat je de big five niet allemaal zo snel schijnt te zien!) Na dit weekend hadden we de laatste stageweek... en toen hebben we afscheid genomen van de kindertjes en de school. Dit was echt jammer, maar goed, we moeten helaas toch weer een keer terug naar Nederland. En afgelopen week zijn we met vrienden naar een dam (meer) geweest. Daar heb ik leren waterskieen... (en dat ging verbazend goed) en ook hebben we heerlijk gejetski't daar! Dat waren 3 dagen als de rich en famous ongeveer!! (Korte beschrijving van de omgeving: Golfpark met golfbaan voor ons huisje, daarachter het meer, daarachter bergen met in het meer een super luxe bootje en jetski! Oftewel... ook weerheerlijk genieten!) Na die drie dagen zijn we met de opa en oma van Marieta naar de plaas gegaan. Dit is een groot landgoed met huisjes erop waar ook giraffen en zebra's enz. lopen. Dit was heerlijk relaxed, hier zijn we even helemaal bijgekomen van de rust. Wel een beetje schrikken was... de cobra die voor Jentje haar voeten neerviel.

Jentje, Marcella en ik hadden net heerlijk gedoucht (buitendouche!) en wouden van ons huisje naar het ander huisje lopen. Jentje liep een beetje voorop en met dat zij de deur in wil gaan valt daar iets op de grond. We zien dat het een slang is en Jentje gaat het huisje in en Marcella en ik blijven nog buiten staan gillen. Oom Rieks die denkt dat het (weer) een mot is... komt op zijn gemakje eraan. (Ja, ons gegil wordt niet echt meer serieus opgevat aangezien dat bij elke mot en spin gebeurd!) Toen hij erachter kwam dat het echt een slang was, heeft hij hem doodgemaakt met een spaan. De volgende ochtend komen we erachter dat deze slang erg gevaarlijk is, hijzit in de hoogste gifklasse en wordt getypeerd als: VERY DANGEROUS! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

En nu hebben we ook het laatste weekend al bijna weer gehad...Zaterdag hebben we geskydived met 3 van ons meiden en 4 van onze vrienden. Dit was echt een topervaring en een goede afsluiter!:)Verder hebben we nog heerlijk gekuierd endat gaan we komende twee dagen ook nog heerlijk doen! We zijn al wel langzaam aan het afscheid nemen hier, en dit geeft wel wat dubbele gevoelens. Aan deene kantwillen we graag weer naar huis, naar famlie/vrienden enz., maar aan de andere kant heb je hier ooknieuwe vrienden gemaakt en laat je hier straks wel iets achter.Maar goed, woensdag zal ik dan D.V.om 14.00uur landen op schiphol! En dan is er een eind gekomen aan een fantastische tijd hier in hetmooieZuid-Afrika!! Een ervaring die zeker nooit vergeten zal worden... en waar jullie... (sorry allemaal)... waarschijnlijk nog lang veel over zullen horen!!! ;)

Ik kan nu weer zeggen: Tot snel! ;)
We zien mekaar weer in Nederland!!!!

Heelveel liefsvanuit't verre Afrika!

Reacties

Reacties

Daniel

Geniet er nog van, want als je weer in NL bent wil je het liefst weer zo snel mogelijk terug :O

Ik zie en spreek je snel weer!

x

Gerdien

Haha geniet er nog maar van..
Nu ik terug ben in Nederland verlang ik vooral weer naar het heerlijke weer in Peru!
Enjoy!
(En skydiven?! Hoe vet!! )

Henk-Jan

Hey Jikke,

Ik heb van je verhalen genoten, en geniet er nog ff van!

Tot in Nederland!

Groeten Henk-Jan

Joke Kisteman

Hoi Jikke,
Wat een belevenissen!! Je bent toch wel een bofkont.
Ik ben heel benieuwd naar je verdere verhalen en foto's.

Geniet nog even van de laatste dagen!

Janica

geniet nog even van je laatste dagen meid!
en als je weer in Nederland bent wil ik echt alle verhalen horen, met een drankje in troubadour hhi

tot snel! =)

lourens

hee jikke,
dat klinkt allemaal heel erg toff!
ik spreek je vast wel een keer als je terug in Nederland bent!
liefs lourens

Aletta

Hee meid!

Vond het echt geweldig om je verhalen te lezen!
Super dat je het daar zo mooi hebt gehad!

Heb zin om je verhalen live te horen..;-)
Tot heeeeel snel!

En.... Geniet nog maar lekker van de komende dagen!

Liefs!!

pa en ma

Hee Jikke, geweldig, wat je daar mee maakt en ziet!we zien uit naar je terugkomst a.s. woensdag en zijn erg benieuwd naar verhalen enz. kuier nog maar wat!!!en een goeie terugreis , tot op Schiphol!!
liefs ons!

Marije Plaggenmarsch

Hey Jikke,
Leuk om te lezen wat je hebt meegemaakt :) Geniet er nog eventjes van en een goede reis alvast!
Liefs, Marije

Doetie

Ha Jikke,

Wat een mooi verhaal weer. Super wat je daar allemaal meemaakt. Geniet er nog even van. Een goede reis!!
Toch wel fijn dat je weer deze kant op komt hoor!

Liefs Doetie

Juf Ellie

Goeie reis terug, dit was goed om dit saam met julle te beleef. As jy iemand soek om jou verhale aan te vertel, as ander mense nie meer wil luister nie, bel my maar! LOL

Hans Schuldink

Ha Jikkelien,

Nooit zoveel durf achter je gezocht!! Skydiven, tjonge.

Ga m'n Afrikaanse feuilleton(moeilijk woord!) dus missen!!

Knuffel en tot ziens in Hardenberg!

Hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!