Code rood in Afrika..

Heden, 26 augustus 2010, is ereencode rood afgevaardigdin geheel Zuid-Afrika. De steden Pretoria en Johannesburgzijn officieel onveilig verklaard en de evacuaties zijn gestart.Reden van ditalarm? Pabo - studenten zijn gearriveerd en stappen morgen in de auto... Houd uw radio aanom te weten hoe u despookrijderskunt ontwijken...!

Maar nueven serieus....

Hier zittend op ons bed (Marcella & Jikkelien), luisterend naar de klok die 10 uur slaat en uitkijkend op het zwembad in onze tuin, typen wij ons eerste blog bericht vanuit Zuid-Afrika!

Na waterspuitende WC's, leuke douane controles en veel leuke gesprekken met mensen uit 't vliegtuig zijn we na 24 uur reizen dan eindelijk om 10.00 uur in ons mooie huisje aangekomen. We hebben vanaf het vliegtuig van Schiphol samen gereisd met een moeder en een zoon die in Zuid-Afrika zijn geboren en in NL wonen. We hebben veel met hun gelachen en veel goede tips gekregen. In het vliegtuig hebben we ook nog andere Pabo-studenten ontmoet die stage gaan lopen in Zuid-Afrika. (Goh, uitdagende en aanbevelende studie is het toch....zo kom je nog eens ergens!) De eerste indrukken van het land moeten nog een beetje verwerkt worden. Hier komen we later in onze blogs op terug!

Verder hebben we vandaag al gelijk veel gedaan; een gesprek gehad met ons contactpersoon, een eindje door de buurt gelopen en boodschapjes gedaan bij de plaatselijke supermarkt. Hier kwamen we erachter dat boodschappen doen met zeven verschillende vrouwen toch niet zo'n succes blijkt te zijn! (hihi.) Verder is het weer hier heerlijk, lekkere zon en rond de 23 graden.

Maar...

Ons is nu baie poegaai,dus ons gaan vinnig slaap!

Liefs,
Marcella & Jikkelien

Ingrid

Hey meid!
Blij dat je veilig bent aangekomen!
Veel indrukken de eerste dag dat je er bent.
En een zwembad in de tuin?! Ik ben jaloers ;)
Trouwens... Nederland is sinds vandaag ook weer heel wat zwembaden rijker. Er is hier vandaag net zoveel regen gevallen als er normaal in één maand hoort te vallen.
Ik blijf je verhalen trouw volgen... dus ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken!
Groetjes!

Jan

Grappig van die code rood, in Nederland is juist code groen afgegeven, de wegen zijn eindelijk weer veilig :-)
Maar eh, succes de komende tijd; hoe komen jullie daar de tijd toch door??

Groet,
Jan Meerholz

Aletta

Ha meis!

Fijn dat je bent aangekomen! Nu een leuke/spannende en drukke tijd voor de boeg! Heel veel succes.. You can do it!! Ik blijf uiteraard je verhalen lezen.. Leukleuk!!

Veel liefs Aletta!
En van de rest hiero de groetjes!

Janica

hé meiden

fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen! jullie heb zo te lezen al heel wat beleefd alleen de reis al, leuk zeg! en al heerlijk gezwommen? maar bij jullie is het dus heerlijk 23 graden? ben jaloers, hier regent het al twee dagen lang! te saai... hhi

heel veel plezier en tot het volgende berichtje!
liefss Janica

Annelies M

Hey oud klasgenootje(s),
Veel plezier in ZA!
xx

Berthilde

Hey meiden!
wat mooi dat jullie goed & veilig zijn overgekomen! :)
heel veel plezier & succes daaro!
liefs

PAMA

Hoi dame(s)

Wat fijn dat jullie er zijn. We zijn erg dankbaar dat ullle een goede reis hebben gehad.
bedankt voot het verslag, we waren bijna van slag door de openingszin.
Doe je best er iets echt leuks van te maken. Baye goe daar.

PAMA

Lydia

Fijn om te horen dat de reis goed is gegaan en jullie veilig in Zuid-Afrika zijn aangekomen! :)

Veel plezier en geniet ervan, ook van het mooie weer daar!

Liefs

Carola

Heey meis!

Leuk om direct al wat van je te horen op deze manier! Was al benieuwd hoe de reis was gegaan maar zo te lezen ging het allemaal prima! Al een beetje de buurt kunnen verkennen? Ben erg benieuwd naar je (jullie) belevenissen! Ik hou mn mailbox in de gaten of er weer een berichtje op staat en ik heb skype geinstalleerd hoor!(A) Is het jou ook nog gelukt voor tijd?

Liefs Carola

ps: Weet nu al dat ik je vnv ga missen in de troub! Hopelijk krijg je geen ontwenningsverschijnselen haha;)

Daniel Prior

Hey Jikke !
Mooi om te hoor dat julle veilig is aangekom!
En doen die simkaart dit in iemand anders sy selfoon ?

Ek het MZI net gepraat , en ek stuur jou so ewe 'n e-pos ! Heel baie pret in ZA en gaan veral geniet van hierdie ervaring !

Indien jy nog vrae het, kan jy my altyd mailen / smssen of bel !

XXX
Daniel

Wilko en Hanna

Hee Jikke,

Leuk dat je het goed hebt daar. We zijn erg benieuwd hoe je het daar zult gaan hebben.
Doe rustig aan, we hopen dat we snel weer wat van je horen.
Groetjes!

Vechtstedenaren

Hallo Jikke,
Leuk om je zo te volgen.

Groetjes ons

KUS JE ZUS

Héeee Jikke,
Top dat je daar nu echt zit! Geniet er van. Pluk de dag, want de tijd vliegt. Zit je zo weer in dit kikkerlandje. De stortvloed aan regen van vorige week is weer een beetje voorbij, maar de maand augustus was niet om op te pochen. Het ga je goed daar en ik volg je zo nu en dan wel. Groetjuzz, je zus A.