... tjsa, daar sta je dan....

Het is vrijdagavond, half drie 's nachts, als daar iemand over ons hek klimt... Gelukkig is het maar een domme Hollander die de sleutel van het hek vergeten is, en tsja, daar sta je dan met je goede gedrag! ;)

Vrijdagavond zijn we gezellig met de jeugd van de kerk in Hatfield uitgeweest. Omdat enkelen nog wilden blijven (omdat 't zo leuk was!) gingen we in drie groepen gescheiden terug. Henny en ik hebben er helaas niet aan gedacht dat we wel een sleutel van het hek mee moesten nemen. En tja, dan zijn die hoge hekken om de huizen toch wel even lastig. Gelukkig zijn Henny's klim en klauterkunsten (niet geleerd op de pabo volgens mij :P ) nog behoorlijk goed!

We hebben afgelopen anderhalf week veel beleefd en veel gedaan... We zijn vorige week maandag met onze stage begonnen. Hier hebben we lekker rondgekeken en ons laten verbazen over de discipline die deze Zuid-Afrikaanse kinderen wordt aangeleerd. Woensdag en donderdag hebben we twee grote universiteiten bezocht. Dit was echt super leuk en deze universiteiten zijn echt super mooi... Hierdoor wordt studeren in het buitenland wel erg aanlokkelijk!

Vrijdag zijn we de berg, waar we van aan de voet wonen, opgeweest. We hadden een jongen uit de kerk mee als gids. Dit was erg leuk! Het was ook behoorlijk bijzonder want de berg was net die woensdag voor een gedeelte afgebrand. Dit schijnt eigenlijk elk jaar wel te gebeuren, maar zo'n, op sommige plekken nog rokende, berg beklimmen doe je niet elk jaar! ;)

Verder hebben we zaterdag nog even lekker gewinkeld in Jacaranda centrum, dit ligt dichtbij ons huisje. De kleren zijn hier vrij goedkoop dus dat is voor ons meiden uiteraard erg leuk! Zaterdagavond zijn we naar de plaatselijke voetbalclub geweest; hier komt de jeugd van de kerk altijd samen op zaterdag. Het is heel erg leuk om elke keer iets met hen te doen en we worden ook voor van alles en nog wat uitgenodigd. We hebben straks echt die vakantie in Kaapstad nodig om bij te komen van al die drukte hier, hihi!

Afgelopen zondag hebben we gekuierd bij familie van Marieta. Dit was ook erg leuk om hun weer eens te zien. En nu niet in Holland maar gewoon in Afrika, fantastisch!! 's Avonds zijn we weer naar de jeugd van de kerk geweest, uiteraard weer erg leuk! (We komen hier trouwens ook echt in paleisjes, sommige mensen wonen hier zo mooi en in ongelovelijke grote huizen!!)

Vandaag te horen gekregen dat ik de komende 2 week in graad 5 les ga geven. Dit is te vergelijken met de groep 7 in Nederland. En morgen ga ik me eerste les doen... dus, dat word nog wel even spannend maar uiteraard erg leuk!! Hier zal ik de volgende keer waarschijnlijk wel meer over vertellen!!

Iedereen ook veel succes in Holland!! (Met 't begin van 't nieuwe schooljaar nu!)
& ook heel erg bedankt voor de leuke mailtjes en reacties op mijn blog!!!

Liefss Jikke,

PS: ... eigenlijk een ohjaatje; we hebben een site aangemaakt met elkaar waar we foto's op zetten. Dit omdat als ieder voor zich hier alle foto'sgaat uploaden 't teveel kost... wil je dus wat foto's zien ga dan naar onderstaande link! ;)

Erika

Heee meid!!
Wat een super leuk verhaal!! je beleeft alweer heel veel zie ik wel weer! en ook heel erg slim van die sleutel haha! die vergeet je dus niet weer! ik wacht rustig af op t volgende verhaal.. en heel veel succes vandaag met je eerste keer lesgeven daar!:D
Dikke knuffel Erika

Janica

Lieve meid,

wat beleef je toch weer veel leuke dingen! hoe was je eerste les vandaag? vast wel goed, want je bent uiteraard een top juf! =) hhi maar je hebt ook al gewinkeld lees ik, ook erg belangrijk he! =p

we missen je hier wel hoor! veel succes en tot het volgende berichtje ..

liefs, Janica

Hermienke

Fantastisch!!! Zulke dingen moeten gebeuren meis, lachwekkend. Ik ben onwijs jaloers op je dat je daar in zo'n heeeeeeeeerlijke omgeving zit. Zitten jullie op een berg? Heb je dan al de sterrenhemel mogen bewonderen?

Leuk dat je hebt gekuierd bij de fam van Marieta! Hoe hebben die mensen het daar?
En voelen jullie je veilig?!

Geniet van de tijd, want voor je het weet staan jullie weer op NLDse bodem!

Veel liefde vanuit een regenachtig, koud kikkerlandje! Waar alles weer volop is begonnen ;-)

Liefde!

Karlien

Hihihi, Hennie de Heldin,,!
Jullie liggen allemaal al te slapen, maar ik moest natuurlijk je blog even lezen om te kijken wat je allemaal over ons verteld :P
Heerlijke pabo-schrijfstijl..!

Goed, ik wens je mooie rugbyjongensdromen toe..!

Lekker aand

Marieta

Liewe Jikke,

Dis regtig iets vir jou! Dat dit gebeur! :)
Ek is bly jy geniet dit nog so baie! Ek sal vandaag of more gou reageer op jou mail. Succes hierdie week met alles wat julle gan doen! En stuur groete vir almal daar!

Baie liefde !

Nadia

Hi Jikke!

Ik geniet echt van al jullie verhalen!
Ik ben heel benieuwd hoe het is in je stageklas.
Heel veel succes daarmee en blijf er maar lekker van genieten!

XOXO

Ar

Wat een rust hier zeg, je maakt volgens mij niet zoveel mee, op wat blonde dingetjes na ;)

Ciao